Przeglądaj materiały według tematów
Temat 1:Помните ли что-нибудь по-русски? Lekcja organizacyjna.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 2:Вы хорошо отдохнули? – wspominamy wypoczynek wakacyjny. Nazwy środków transportu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 3:Галопом по Европам. Czasowniki miejsca i kierunku – pytania где?, куда?, откуда? oraz przyimki в, из, на, с (со).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 4:Подростки выбирают для отдыха европейские страны – nazwy mieszkańców krajów europejskich. Rzeczowniki nieodmienne.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 5:Открытка с каникул – zwroty grzecznościowe stosowane w korespondencji prywatnej (pocztowej i elektronicznej).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 6:Языковые курсы за рубежом – kształtowanie umiejętności rozumienia ze słuchu i czytania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 7:Почему следует учить иностранные языки? – kształtowanie umiejętności mówienia i pisania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 8:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Вспоминаем каникулы.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 9:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Вспоминаем каникулы.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 10:Несколько слов про место жительства – opis miejsca zamieszkania i okolicy.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 11:Как добраться до центра? – pytanie o drogę. Kształtowanie umiejętności rozumienia ze słuchu i mówienia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 12:В каком доме и на каком этаже ты живёшь? – nazwy domów i pomieszczeń. Kształtowanie umiejętności czytania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 13:Рассказываем о жилищных условиях – opowiadanie na podstawie ankiety. Doskonalenie umiejętności mówienia i rozumienia ze słuchu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 14:Чьи это вещи? – zaimki dzierżawcze. Nazwy mebli. Kształtowanie umiejętności czytania i pisania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 15:«В гостях хорошо, а дома лучше» – opis pokoju. Wyrażenia przyimkowe w celu określenia miejsca i kierunku. Ćwiczenia w mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 16:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Место жительства.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 17:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Место жительства.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 18:Скажи, который час? В котором часу ты это делаешь? – oficjalne określanie czasu. Kształtowanie umiejętności wyszukiwania informacji.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 19:Что стоит посмотреть в Москве? – nazwy atrakcji turystycznych stolicy Rosji. Składanie, przyjmowanie i odrzucanie propozycji. Ćwiczenia w czytaniu, mówieniu i pisaniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 20:Добро пожаловать в Москву – wycieczka po mieście. Wyszukiwanie informacji w wysłuchanym i przeczytanym tekście.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 21:Śpiewamy piosenkę «Я шагаю по Москве».
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 22:После обеда пойдём в Третьяковку – pytanie o miejsce położenia obiektu. Określanie relacji czasowych przy pomocy за, через, после.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejęności
Temat 23:Питание вне дома – nazwy lokali gastronomicznych i popularnych rosyjskich dań. Ćwiczenia w mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 24:Что ты обычно ешь на обед? – doskonalenie umiejętności mówienia i rozumienia ze słuchu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 25:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Эхо Москвы.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 26:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Эхо Москвы.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 27:Давай пойдём за покупками! – nazwy artykułów i sklepów.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 28:Где ты обычно покупаешь ватрушки? Сколько они стоят? – kształtowanie umiejętności czytania oraz mówienia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 29:Шопинг в стране и за рубежом – czas pracy różnych instytucji. Wyszukiwanie informacji szczegółowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 30:Куда идти за косметикой? – nazwy sklepów i artykułów przemysłowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 31:С туфлями в сапожную мастерскую – usługi dla ludności.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 32:Леночка, помоги мне, пожалуйста – wyrażanie prośby, redagowanie notatek do znajomych i bliskich. Ćwiczenia w pisaniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 33:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale К вашим услугам.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 34:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału К вашим услугам.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 35:Что надеть на тусовку? – nazwy elementów garderoby. Użycie czasowników: надеть / надевать, одевать / одеваться.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 36:Смотри, какая модная синяя бейсболка! – zastosowanie przymiotników twardo- i miękkotematowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 37:Улыбка тебе к лицу! – opisywanie wyglądu zewnętrznego. Ćwiczenia w mówieniu. Praca ze słownikiem.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 38:У тебя такие блестящие глаза! – komplementy. Określanie sytuacji przedstawionej w nagraniu oraz intencji autora wypowiedzi.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 39:На кого ты похож? – wyszukiwanie informacji szczegółowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 40:Ты прав! Они похожи друг на друга как две капли воды – użycie wyrażenia друг друга oraz zaimka zwrotnego себя.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 41:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Внешний вид проверили?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 42:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Внешний вид проверили?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 43:Кто из вас ведёт здоровый образ жизни? – zasady zdrowego stylu życia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 44:В котором часу ты ложишься спать? – nieoficjalne określanie czasu. Kształtowanie umiejętności czytania, uzyskiwania i udzielania informacji.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 45:Надо вызвать скорую помощь! – ćwiczenia w mówieniu, wyszukiwanie informacji w przeczytanym i usłyszanym tekście.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 46:В кабинете врача – dialogi. Оbjawy choroby. Odmiana zaimków osobowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 47:Śpiewamy piosenkę «Непогода».
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 48:Можно ли теперь жить без компьютера? – nazwy urządzeń biurowych. Ćwiczenia w czytaniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 49:Ты не можешь справиться с интернет-зависимостью? – ćwiczenia w mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 50:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Быть здоровым, счастливым и богатым…
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 51:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Быть здоровым, счастливым и богатым…
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 52:Каким видом спорта ты занимаешься? – nazwy letnich i zimowych dyscyplin sportowych. Różne znaczenia czasownika заниматься.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 53:Какую роль играет спорт в твоей жизни? – opowiadanie. Określenie częstotliwości wykonywania czynności.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 54:Из жизни болельщика! – rzeczowniki rodzaju nijakiego zakończone na -ие (плавание, состязание, катание).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 55:Со спортом не дружишь – не раз о том потужишь! – ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 56:Ты мечтаешь о том, чтобы прыгнуть с тарзанки? – wypoczynek aktywny i bierny.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 57:Это будут каникулы моей мечты! – opowiadanie o planach wakacyjnych. Zastosowanie przysłówków здесь, там, сюда, туда.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 58:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Что нового в мире спорта?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 59:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Что нового в мире спорта?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 60:За что вы любите Польшу? – doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i wyszukiwania informacji.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 61:Ты уверен, что рельсы в России шире, чем в других странах? – tworzenie stopnia wyższego przymiotnika.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 62:Несколько слов про Россию-матушку – symbole Rosji i znani Rosjanie.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 63:Эти блюда русские, а те польские – zaimki wskazujące этот, тот.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 64:Давай поедем в Россию! – czas przyszły prosty.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 65:О российсиких рекордах – tworzenie stopnia najwyższego przymiotnika.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 66:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Где родной край, там и рай.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 67:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Где родной край, там и рай.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 68:Зачем люди любят весеннюю грозу? – nazwy zjawisk pogodowych. Różne znaczenia czasownika идти.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 69:Прогноз погоды на завтра – użycie liczebników głównych w połączeniu z rzeczownikiem градус.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 70:Кто из вас слышал о российских вулканах? – kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i mówienia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 71:Ты хотел/а бы участвовать в курсах в школе выживания? – przygotowanie do dyskusji.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętność
Temat 72:Ведёшь ли ты экологический образ жизни? – ćwiczenia doskonalące umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 73:Как сохранить красоту природы? – doskonalenie umiejętności czytania i mówienia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 74:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Как понять природу?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 75:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Как понять природу?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności