Przeglądaj materiały według tematów
Temat 1:Przygodę z językiem rosyjskim czas zacząć – lekcja organizacyjna. Rosja znana, czy nieznana? – informacje realioznawcze.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 2:Znani Rosjanie i symbole Rosji – lekcja realioznawcza.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 3:Тук-тук! Кто там? – poznajemy pierwsze litery rosyjskie.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 4:Кто это? Что это? – minidialogi, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 5:Куда пойти? На урок? В кино? – poznajemy litery г, б, с, ф, й, з, х, в.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 6:Дорога в город – „o” akcentowane i nieakcentowane, rola akcentu w języku rosyjskim.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 7:Как тебя зовут? – litery jotowane: е, ё, ю, я.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 8:А как его зовут? – dialogi.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 9:Друг Жени живёт в Польше – poznajemy litery ж, ш, ц, л, ь. Ćwiczenia leksykalne i gramatyczne (czasownik жить).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 10:Что у тебя есть? – ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Nauka poprawnej wymowy – łamańce językowe.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 11:Кто вам объясняет задачу? Wprowadzenie liter щ, ъ. Kształtowanie umiejętności czytania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 12:Ты знаешь во что они играют? – ćwiczenia leksykalno-gramatyczne (czasowniki koniugacji I).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 13:Алфавит я уже знаю! – моя схватка с алфавитом. Lekcja podsumowująca wprowadzenie alfabetu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 14:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Шаг за шагом…
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 15:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Шаг за шагом…
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 16:Привет, это я! – formy powitania, dialogi.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 17:ФИО. Зачем россиянам отчество? – dane personalne, imię odojcowskie – tworzenie i funkcja.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 18:Сколько тебе лет? – określanie wieku, liczebniki główne 0–30 w połączeniu z год / года / лет.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzenie umiejętności
Temat 19:Когда ты это делал первый раз? – kształtowanie kompetencji mówienia.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 20:Андреас говорит по-немецки – nazwy wybranych krajów europejskich, języków, narodowości. Ćwiczenia ortograficzne.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 21:Я ещё не был за границей, но иностранные языки зняю – готовлюсь! – wyszukiwanie informacji w tekście czytanym i odbieranym ze słuchu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 22:Несколько слов о себе… – różne znaczenia czasownika звать.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 23:Надо уметь рассказать о себе – ćwiczenia w mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 24:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale ФИО (фамилия, имя, отчество).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 25:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału ФИО (фамилия, имя, отчество).
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 26:Давайте познакомимся! – bezpośrednie i pośrednie zawieranie znajomości.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 27:Дай мне, пожалуйста, номер своей мобилки! – zawieranie znajomości. Liczebniki główne od 40 do 1000.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 28:Вера, в какой стране Европы ты живёшь? Запиши мне свой адрес! – wyszukiwanie informacji w tekstach użytkowych i dialogach. Nazwy krajów europejskich.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 29:Вика уже читала эту книгу – czas przeszły; ćwiczenia w czytaniu, uzupełnianie tekstu listu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 30:Какие цвета модны в этом сезоне? – wyrażanie własnej opinii. Nazwy kolorów.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 31:Жёлтый как солнце – końcówki rodzajowe i liczba mnoga przymiotników.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 32:Поздравлять можно по-разному – składanie życzeń z różnych okazji. Rzeczowniki rodzaju męskiego zakończone na spółgłoskę.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 33:День влюблённых. Какие открытки ты выбираешь – традиционные или виртуальные? – praca na podstawie tekstu z internetu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 34:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Будьте знакомы!
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 35:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Будьте знакомы!
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 36:Целыми днями – мои обязательные занятия – czynności codzienne. Ćwiczenia w mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 37:Когда ты это делаешь – утром, днём, вечером, или ночью? Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. Czasowniki koniugacji II.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 38:За школьным порогом. Где и как ты учишься? – kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 39:У расписания уроков – nazwy przedmiotów szkolnych i dni tygodnia. Ćwiczenia w pisaniu i mówieniu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 40:Поём песенку «Учиться надо весело».
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 41:Школьная жизнь – nazwy pomieszczeń szkolnych i atrybuty ucznia. Ćwiczenia leksykalne.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 42:Что ты любишь делать? – план занятий на неделю. Przyimek после z rzeczownikami dla określenia czasu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 43:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Целыми днями.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 44:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Целыми днями.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 45:Листки календаря – nazwy miesięcy. Ćwiczenia leksykalne i ortograficzne.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 46:Когда россияне отмечают этот праздник? – utrwalenie określania daty.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 47:Чем ты занимаешься на досуге? – czasowniki заниматься, интересоваться. Kształtowanie kompetencji słuchania i pisania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 48:Что ты будешь делать в выходные? – czas przyszły złożony. Planowanie zajęć na najbliższe dni.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 49:У нас слишком много занятий – kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i wyszukiwania informacji szczegółowych.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 50:Когда ты это делаешь? – określanie częstotliwości wykonywania określonych czynności oraz określanie intencji autora tekstu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 51:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Время от времени.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 52:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Время от времени.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 53:В семье – ćwiczenia w czytaniu i mówieniu. Wyszukiwanie informacji w tekście.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 54:Моя семья состоит из трёх человек – odmiana rzeczownika «семья». Kształtowanie sprawności mówienia i pisania.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 55:Кто они по профессии и где они работают? – nazwy zawodów i miejsc pracy. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 56:Кто кем работает? – ćwiczenia w czytaniu. Użycie czasowników работать, подрабатывать, стать (кем?) w zdaniach. Kształtowanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności
Temat 57:День Маши и её родителей – porządkowanie fragmentów tekstu, wybieranie informacji zgodnych z treścią tekstu.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 58:Обычный день моей семьи – рассказ. Kształtowanie umiejętności mówienia na podstawie wzorca.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 59:Повторительный урок – ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające opanowanie materiału zawartego w rozdziale Домашний очаг.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Temat 60:Test sprawdzający opanowanie materiału z rozdziału Домашний очаг.
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
WPROWADZENIE
Sprawdzanie umiejętności