Przeglądaj materiały według tematów
Temat 1:„Od wakacyjnych śmiechów do… »Słów z uśmiechem«”. Budowa podręczników i zeszytu ćwiczeń, lista lektur
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 2:„Do zobaczenia, wakacje… Wracamy do szkoły!”. René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Nowe przygody Mikołajka (fragment)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Do zobaczenia, wakacje... Wracamy do szkoły!”. René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Nowe przygody Mikołajka (fragment)
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Nowe przygody Mikołajka
Sprawdzanie umiejętności
Temat 3:Bohaterowie twoich lektur przedstawiają się – rady dla mówiących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 4:„A, be, ce… uczę się. Zabawa literami”. Alfabet
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 5:„Aby odróżnić literę od głoski, wystarczy choć trochę znać język polski”. Głoska a litera
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 6:„Nasze fonetyczne troski…”. Samogłoski i spółgłoski
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 7:„Co się może zdarzyć, gdy głowa pełna marzeń?”. Joanna Kulmowa, Marzenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 8:„Pierwsza pomoc w szkolnych wypadkach”. Słownik ortograficzny
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 9:„Dzieci listy piszą… zabawne potyczki z epistolografią”. List – rady dla piszących. Grzegorz Kasdepke, List (fragment)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 10:„I kłopoty sprawić może, lecz ćwiczenie ci pomoże”. O różnych funkcjach głoski i
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 11:„Pa-lu-szek i głów-ka to szkol-na wy-mów-ka”. O sylabach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 12:„Litery i głoski na sposób aktorski”. Powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 13:„Pomiędzy lekcjami”. Sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 14:„Igrzyska ortograficzne”. Pisownia wyrazów z rz
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 15:„Co by tu jeszcze zrobić, koledzy, co by tu zrobić?”. Czasownik i jego znaczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 16:„O ekscentrykach przy okazji bezokolicznika”. Formy osobowe i nieosobowe czasownika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 17:„Kłopotliwa wizyta z myszą w tle”. Małgorzata Musierowicz, Szósta klepka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 18:„Napisać plan ramowy? Z Pippi to frajda nie z tej ziemi!”. Plan ramowy – rady dla piszących
Astrid Lindgren, Pippi Pończoszanka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 19:„Dobry żart tynfa wart”. Pisownia wyrazów z ż
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 20:„Kto ma pilota, ten ma władzę”. Maciej Wojtyszko, Bolek i Lolek. Straszne skutki oglądania telewizji – rady dla czytających
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Kto ma pilota, ten ma władzę”. Maciej Wojtyszko, Bolek i Lolek. Straszne skutki oglądania telewizji – rady dla czytających
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Maciej Wojtyszko, Bolek i Lolek. Straszne skutki oglądania telewizji
Sprawdzanie umiejętności
Temat 21:„Tańczę, śpiewam i maluję, czyli jak się relaksuję”. Czas teraźniejszy czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 22:„Nie dajmy się zaczarować telewizorom”. Stanisław Grochowiak, Telewizor
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 23:„Wehikułem czasu w…”. Czas przeszły czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 24:„Tajemnica goni tajemnicę”. Liliana Bardijewska, Dom ośmiu tajemnic
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 25:„Czy wróżka prawdę ci powie?”. Czas przyszły czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 26:„Zobaczyć ducha”. Anna Onichimowska, Duch starej kamienicy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 27:„Latać każdy może – jeden lepiej, drugi…”. Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 28:„Przygody są po to, by o nich opowiadać”. Opowiadanie odtwórcze – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 29:„Przyjemnie i pożytecznie, czyli jak mądrze i ciekawie spędzać wolny czas”. Pisownia wyrazów z rz i ż
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 30:René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 31:„Od pierwszego wejrzenia…”. Ida Pierelotkin, Ala Betka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 32:„Mistrzowie szkolnej ortografii”. Hanna Ożogowska, Tajemnica zielonej pieczęci
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 33:„Między stronicami książek” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 34:„Pasażer na gapę”. Barbara Stenka, Masło przygodowe – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 38:„Rodzinny detektyw na tropie”. Jan Twardowski, Nowe patyki i patyczki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 39:„Kto i co się schowało na zdjęciu, które przetrwało?” Rzeczownik i jego znaczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 40:„Wpadam do Soplicowa jak w centrum polszczyzny, tam się człowiek napije, nadysze ojczyzny”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Wpadam do Soplicowa jak w centrum polszczyzny, tam się człowiek napije, nadysze ojczyzny”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (W Soplicowie)
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 41:„Skarby wyciągnięte z lamusa”. Opis przedmiotu – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 42:„W szkolnej bibliotece szukam w kartotece…”. Liczba i rodzaj rzeczownika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 43:„Mieć szerokie horyzonty”. Rzeczowniki własne i pospolite
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 44:„Uczucia w biało-czerwonych barwach”. Władysław Bełza, Katechizm dziecka polskiego (Kto ty jesteś?…)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 45:„Dziwne stworzenie w znajome przemienię”. Przymiotnik i jego znaczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 46:„Ciepłe dni w kolorze śliwkowym”. Liczba i rodzaj przymiotnika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 47:„Dźwięki i słowa sercu najbliższe”. Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 48:„Niezręcznie postąpili, błąd szybko naprawili”. Przysłówek i jego znaczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 49:„Człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim”. Czesław Janczarski, Kamienna płyta; Helena Bechlerowa, Święto Zmarłych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Człowiek żyje tak długo, jak długo trwa pamięć o nim”. Czesław Janczarski, Kamienna płyta; Helena Bechlerowa, Święto Zmarłych
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Helena Bechlerowa „Święto Zmarłych”
Sprawdzanie umiejętności
Temat 50:„Nadszedł wieczór andrzejkowy. Kto na wróżby jest gotowy?” Pisownia wyrazów z ó
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 51:„Skrzydlata kawaleria”. Kazimierz Szymeczko, A to historia! Opowiadania z dziejów Polski
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 52:Wyprawa do krainy gramatyki – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 53:Spacerkiem po częściach mowy – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 54:„Kuchenne szaleństwa babci Urszuli”. Pisownia wyrazów z u
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 55:„Wielkie marzenia o małym psie”. Grzegorz Kasdepke, Rózga
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 56:„Ortograficzne upominki”. Pisownia wyrazów z ó i u
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 57:„Radość świętowania”. Teofil Lenartowicz, Mizerna cicha
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 58:„Gdy ze starym spotyka się Nowy Rok”. Ludwik Jerzy Kern, Bajka o Starym i Nowym Roku
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 59:„Niech spełnią się życzenia”. Życzenia – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 60:Małgorzata Musierowicz, Opium w rosole
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 61:Krajobrazy ortograficzne – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 62:Zimowa muzyka – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 63:„Rodzice też byli dziećmi”. Aneta Górnicka‑Boratyńska, Zielone pomarańcze, czyli PRL dla dzieci
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 64:„Pomarzyć zawsze można”. Janusz Korczak, Król Maciuś Pierwszy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 65:„Z książką na co dzień i od święta” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 66:„Zabawa z dawna oczekiwana” John Ronald Reuel Tolkien, Władca Pierścieni. Drużyna Pierścienia (fragment) – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Zabawa z dawna oczekiwana” John Ronald Reuel Tolkien, Władca Pierścieni. Drużyna Pierścienia (fragment) – sprawdzian
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – John Ronald Reuel Tolkien „Władca Pierścieni”
Temat 67:„Podjąć wyzwanie”. Wilhelm Grimm, Jacob Grimm, Królowa pszczół
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 68:„Do szczęścia trzeba niewiele, …gdy się zgubi pantofelek” Charles Perrault, Kopciuszek, czyli pantofelek z popielniczki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: „Do szczęścia trzeba niewiele, …gdy się zgubi pantofelek” Charles Perrault, Kopciuszek, czyli pantofelek z popielniczki
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Charles Perrault, Kopciuszek, czyli pantofelek z popielniczki
Sprawdzanie umiejętności
Temat 69:O bohaterach przy harcerskim ognisku”. Pisownia wyrazów z h
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 70:„Baśniowy przepis na supermana”. Kazimierz Władysław Wójcicki, O Waligórze i Wyrwidębie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 71:„Strach ma wielkie oczy”. Pisownia wyrazów z ch
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 72:„Chciwemu i pół świata mało” Aleksander Puszkin, Bajka o rybaku i rybce
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 73:„Proszę o ciszę! Baśń się tworzy”. Grzegorz Ptak, Oto moja baśń – cykl obrazów
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 74:„Czy to bajka, czy nie bajka? Myślcie sobie, jak tam chcecie…”. O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 4, temat: „Czy to bajka, czy nie bajka? Myślcie sobie, jak tam chcecie…”. O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: O różnych wypowiedzeniach i intencjach mówiącego
Sprawdzanie umiejętności
Temat 75:„Gorące serca dwa”. Hans Christian Andersen, Dzielny ołowiany żołnierz
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 76:„Koniec i kropka – rzekło zdanie”. Znaki interpunkcyjne
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 77:„Ach, co to będzie za bal! Książę rozsyła zaproszenia”. Zaproszenie – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 78:„Kto hałasuje w teatralnych garderobach?” Pisownia wyrazów z h i ch
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 79:„Groch z kapustą, czyli baśnie na wesoło”. Bohdan Butenko, Jaś i Małgosia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 80:„W pałacowych komnatach…”. Zdania i równoważniki zdań
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 81:„Mówisz i masz – magia czerwonego krzesła”. Andrzej Maleszka, Magiczne drzewo. Czerwone krzesło
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 82:„Zgubiłem, kupię, zamienię… Napisz zatem ogłoszenie!”. Ogłoszenie – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 83:„Ważny jestem niesłychanie…”. Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 84:„Bale, maskarady i inne karnawałowe niezwykłości”. Pisownia nie z różnymi częściami mowy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 85:„Zasięgnąć języka…”. Zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 86:Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 87:„Na ratunek Fantazjanie”. Michael Ende, Nie kończąca się historia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 88:„Czar Góry Magnetycznej”. Bolesław Leśmian, Przygody Sindbada Żeglarza
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 89:„Pamiątki z baśniowych krain” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 90:„Gdy imię ma magiczną moc”. Jacek Inglot, Eri i smok – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 91:„Bądź mądry, pisz wiersze… O poezji i poezjowaniu”. Joanna Kulmowa, Moje próżnowanie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 92:„Bawimy się w rymy, zabawa to łatwa…”. Stanisław Grochowiak, Wyliczanka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 93:„Na wiosnę piękniejszy wieje wiatr…”. Grupa podmiotu i grupa orzeczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 94:„Między smutkiem i radością… łza się kręci w oku”. Pisownia wyrazów z ą i ę
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 95:„Gdy kapią łzy. O uczuciach i refleksjach w wierszu”. Julian Kornhauser, Wyciągnięta ręka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 96:„Rozumieć się bez słów”. O mowie niewerbalnej
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 97:„I tylko… wysp tych nie ma. W poszukiwaniu epitetów”. Małgorzata Strzałkowska, Kosze pełne snów
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 98:„Chodzić z głową w chmurach. Porównanie”. Józef Ratajczak, Obłoki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 99:„Niezwykłe spotkania słów. O poetyckiej przenośni”. Wincenty Faber, Pogoda
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 100:„Niecodziennie i świątecznie…”. O związkach wyrazowych w zdaniu
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 101:„Co wiatrom w duszy gra…”. Julian Tuwim, Dwa wiatry
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 102:„W raju łakomczuchów. Opis miejsca”. Opis miejsca – rady dla piszących Roald Dahl, Charlie i fabryka czekolady
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 103:„Od słowa do słowa i plotka gotowa”. Jan Brzechwa, Ptasie plotki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 104:Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 105:„O czym marzą bakterie?”. Mikołaj Łoziński, Bajki dla Idy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 106:„Zasypianie dnia”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (fragment – Zachód słońca)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 107:To już znamy, powtarzamy – „Świat wierszy”
Pół żartem, pół serio – „Co się kryje w wierszu?”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 108:Wiem, umiem, rozumiem „W blasku muzyki, w migotaniu gwiazd…”. Konstanty Ildefons Gałczyński, W leśniczówce
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: Wiem, umiem, rozumiem „W blasku muzyki, w migotaniu gwiazd…”. Konstanty Ildefons Gałczyński, W leśniczówce
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – Konstanty Ildefons Gałczyński „W leśniczówce”
Temat 109:„O książkach, czytaniu i niezwykłych bibliotekach”. Notatka – rady dla piszących
Jacek Cygan, Cała Polska czyta dzieciom
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 110:„Festiwale i parady, czyli lato pod znakiem kultury”. Pisownia wyrazów wielką i małą literą
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 111:To już znamy, powtarzamy – „Składniowe pejzaże”
Pół żartem, pół serio – „Na szkolnej wycieczce”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 112:Wiem, umiem, rozumiem – „Powtarzanie z łąką w tle”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 113:„Opowiem wam, jak zaginął…”. Małgorzata Strękowska-Zaremba, Detektyw Kefirek – rady dla rozmawiających przez telefon
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 114:„Ciepło, cieplej, gorąco… skarb!”. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera – rady dla wysyłających SMS
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 115:„Tajemnice indiańskich ścieżek”. Alfred Szklarski, Tomek na wojennej ścieżce
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 116:„Plecak pełen przygód”. Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 117:„Przepraszam, którędy do skarbów?”. Mowa znaków
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 118:To już znamy, powtarzamy – „Krajobrazy ortograficzne”
Pół żartem, pół serio – „Podchody ortograficzne”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 119:Wiem, umiem, rozumiem – „Rozterki przed podróżą”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 120:„Poszukiwacze skarbów wysyłają pozdrowienia”. Kartka z pozdrowieniami – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Utrwalanie wiedzy – ćwiczenia
Temat 121:„Film stary jak świat”. Witold Bobiński, Idę do kina (fragment)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 122:„Bliskie spotkania trzeciego stopnia… z wyrazami”. O synonimach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 123:„W małym kinie nikt już nie gra dzisiaj na pianinie…”. Konstanty Ildefons Gałczyński, Małe kina
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 124:To już znamy, powtarzamy – „Słowa, słowa, słowa”
Pół żartem, pół serio – „W wesołym miasteczku”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 4 temat: To już znamy, powtarzamy – „Słowa, słowa, słowa"; Pół żartem, pół serio – „W wesołym miasteczku"
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – synonimy, komunikacja niewerbalna, znaki
Sprawdzanie umiejętności
Temat 125:Wiem, umiem, rozumiem – „Uciekły słowa ze słownika…”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 126:Kornel Makuszyński, Panna z mokrą głową
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 127:„Jeśli nie Biała Dama, to kto?”. Beata Ostrowicka, Eliksir przygód
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 128:„Pojednanie wśród brzęku oręża”. Karol May, Winnetou
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 129:To już znamy, powtarzamy – „Rok starsi zmykamy na wakacje” Pół żartem, pół serio – „Szyfrem przez literackie i filmowe światy”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4, temat: To już znamy, powtarzamy – „Rok starsi zmykamy na wakacje”; Pół żartem, pół serio – „Szyfrem przez literackie i filmowe światy”
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 4
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – literatura i film
Sprawdzanie umiejętności
Temat 130:Wiem, umiem, rozumiem – „Wyobraźnia wyzwolona”. Cornelia Funke, Atramentowe serce
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Prawa autorskie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Prawa autorskie