Przeglądaj materiały według tematów
Temat 1:Budowa podręczników i zeszytu ćwiczeń z cyklu Słowa z uśmiechem, lista lektur
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 2:„Dzień po dniu”. Dziennik. Joanna Olech, Dynastia Miziołków (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 3:„Od beana do magistra”. Czasownik – powtórzenie wiadomości
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 4:„Poszedł po rozum do głowy…”. Trudne formy czasu przeszłego
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 5:„Gdy się skończy nawał prac, to poleniuchować czas”. Czasowniki dokonane i niedokonane
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 6:„Tylko nudziarze nie mają marzeń”. Katarzyna Majgier, Przebój na pięć (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 7:„Pomysł przyszedł nam natchniony, zestaw ćwiczeń jest zrobiony”. Strona czynna i bierna czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 8:„Odegrał rolę brawurowo, zagrał po prostu koncertowo”. Przysłówek w związkach wyrazowych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 9:„Trzy, dwa, jeden… Enter! Witaj w świecie gry”. Ałbena Grabowska-Grzyb, Julek i Maja w labiryncie (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Trzy, dwa, jeden… Enter! Witaj w świecie gry”. Ałbena Grabowska-Grzyb, Julek i Maja w labiryncie (fragmenty)
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Ałbena Grabowska-Grzyb, Julek i Maja w labiryncie
Temat 10:„Zostań mistrzem gry”. Pisownia wyrazów z rz i ż
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 11:„Gry i zabawy – nauki podstawy”. Powtórzenie wiadomości o rzeczowniku
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 12:„Czy księżniczki noszą dżinsy?”. Opis postaci literackiej – rady dla piszących. Barbara Kosmowska, Buba
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Czy księżniczki noszą dżinsy?”. Opis postaci literackiej – rady dla piszących. Barbara Kosmowska, Buba
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Czy księżniczki noszą dżinsy?”. Opis postaci literackiej – rady dla piszących. Barbara Kosmowska, Buba
Temat 13:„Tydzień dzieci miał siedmioro…”. Przypadki rzeczownika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 14:„Pomaluj słowami mój świat”. Olga Masiuk, Tydzień Konstancji
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 15:„Urządzić pokój to nie lada sztuka”. Pisownia wyrazów z ó i u
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 16:„Każdy ma swój świat”. Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Kosmita
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 17:„Gramatyczne witaminy dla chłopaka i dziewczyny”. Temat i końcówka rzeczownika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5, temat: „Gramatyczne witaminy dla chłopaka i dziewczyny”. Temat i końcówka rzeczownika
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Gramatyczne witaminy dla chłopaka i dziewczyny”. Temat i końcówka rzeczownika
Temat 18:„Belferskie oblicza”. Rady dla formułujących argumenty. Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Belferskie oblicza”. Rady dla formułujących argumenty. Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Belferskie oblicza”. Rady dla formułujących argumenty. Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa
Temat 19:„Kto zna zmiany, ten wygrany”. Oboczności w temacie rzeczownika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 20:„Akcja pod kryptonimem »Wybuchowa kanapka«”. Plan szczegółowy – rady dla piszących. Iwona Czarkowska, Duchy ze Wzgórza Rabowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Akcja pod kryptonimem »Wybuchowa kanapka«”. Plan szczegółowy – rady dla piszących. Iwona Czarkowska, Duchy ze Wzgórza Rabowników
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Akcja pod kryptonimem »Wybuchowa kanapka«”. Plan szczegółowy – rady dla piszących. Iwona Czarkowska, Duchy ze Wzgórza Rabowników
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 21:„Wśród chwatów i hultajów”. Pisownia wyrazów z ch i h
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 22:„Uwaga! Przyjechał teatr”. Małgorzata Musierowicz, Dziecko piątku
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 23:Bolesław Prus, Katarynka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 24:„Małe wagary w sprawie niecierpiącej zwłoki”. Ewa Nowak, Pajączek na rowerze
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 25:„Ubłocony osioł, sędzia z Bagdadu i porcja znikających lodów”. Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Ubłocony osioł, sędzia z Bagdadu i porcja znikających lodów”. Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Ubłocony osioł, sędzia z Bagdadu i porcja znikających lodów”. Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy
Temat 26:„Znajomi z literackich światów” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 27:„Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego”. Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 31:„Historia biblijna w drzewie lipowym wystrugana”. Antonina Domańska, Historia żółtej ciżemki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Historia biblijna w drzewie lipowym wystrugana”. Antonina Domańska, Historia żółtej ciżemki
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Historia biblijna w drzewie lipowym wystrugana”. Antonina Domańska, Historia żółtej ciżemki
- Karta pracy. Antonina Domańska „Historia żółtej ciżemki”
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 32:„W podróż za jeden uśmiech”. Przyimki i wyrażenia przyimkowe
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 33:„Ploteczki przy okazji kartkóweczki”. Związek rzeczownika z przymiotnikiem
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5, temat: „Ploteczki przy okazji kartkóweczki”. Związek rzeczownika z przymiotnikiem
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Ploteczki przy okazji kartkóweczki”. Związek rzeczownika z przymiotnikiem
Temat 34:„Czy nie nudno panu na pomniku?”. Opowiadanie z elementami opisu – rady dla piszących. Wanda Chotomska, Pomnik Kopernika
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Czy nie nudno panu na pomniku?”. Opowiadanie z elementami opisu – rady dla piszących. Wanda Chotomska, Pomnik Kopernika
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Czy nie nudno panu na pomniku?”. Opowiadanie z elementami opisu – rady dla piszących. Wanda Chotomska, Pomnik Kopernika
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 35:„Kolorowy zawrót głowy”. Odmiana przymiotnika
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 36:„Wojenko, wojenko, cóżeś ty za pani …”. Leon Łuskino, Piechota; Tadeusz Biernacki, Andrzej Hałaciński, My, Pierwsza Brygada
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Wojenko, wojenko, cóżeś ty za pani ...”. Leon Łuskino, Piechota; Tadeusz Biernacki, Andrzej Hałaciński, My, Pierwsza Brygada
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: „Wojenko, wojenko, cóżeś ty za pani ...”. Leon Łuskino, Piechota; Tadeusz Biernacki, Andrzej Hałaciński, My, Pierwsza Brygada
Temat 37:„Odkrywanie tajemnic miasta”. Pisownia wyrazów wielką i małą literą
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 38:„Nie musisz być orłem z matematyki, żeby znać dobrze…”. Liczebnik i jego znaczenia
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 39:„Wojenne piosenki… niezrównane towarzyszki walki”. Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Halicz; Józef „Ziutek” Szczepański, Pałacyk Michla
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Wojenne piosenki… niezrównane towarzyszki walki”. Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Halicz; Józef „Ziutek” Szczepański, Pałacyk Michla
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Roksana Jędrzejewska-Wróbel „Halicz”; Józef „Ziutek” Szczepański „Pałacyk Michla”
- Karta pracy. Roksana Jędrzejewska-Wróbel „Halicz”; Józef „Ziutek” Szczepański „Pałacyk Michla”
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 40:„Bez względu na porę roku, dnia i stan pogody – stawię się…”. Mariusz Zaruski, Na bezdrożach tatrzańskich
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 41:„Ile to było? Kiedy się działo? Porządkuj liczby i rób to śmiało!” Liczebniki główne i porządkowe
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 42:„Poeci… na start!”. Kazimierz Wierzyński, Na start
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 43:„Srebro to za mało. Artykuł prasowy”. Podziękowanie – rady dla piszących. Janusz Pindera, Życie pokaże
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Srebro to za mało. Artykuł prasowy”. Podziękowanie – rady dla piszących. Janusz Pindera, Życie pokaże
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Podziękowanie – rady dla piszących. Janusz Pindera „Życie pokaże”
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 44:„Cztery pory roku” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 45:„Opowiedzieć o sobie i świecie” – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 46:„W zdrowym ciele zdrowy duch”. Pisownia przyimków i wyrażeń przyimkowych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 47:„Niecodzienne atrakcje, niesamowite wrażenia, czyli niezwykłe miejsca, które warto zobaczyć”. Pisownia nie z różnymi częściami mowy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5, temat: „Niecodzienne atrakcje, niesamowite wrażenia, czyli niezwykłe miejsca, które warto zobaczyć”. Pisownia nie z różnymi częściami mowy
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Pisownia nie z różnymi częściami mowy
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 48:Ferenc Molnar, Chłopcy z Placu Broni
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 49:„W parku ortograficznym” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 50:„Takie cuda w naszym mieście…” – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5, temat: „Takie cuda w naszym mieście…” – sprawdzian
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – pisownia wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch; pisownia nie z różnymi częściami mowy; pisownia wielką i małą
Temat 51:„Dotknąć tajemnicy”. Anna Czerwińska-Rydel, W poszukiwaniu światła. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Dotknąć tajemnicy”. Anna Czerwińska-Rydel, W poszukiwaniu światła. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Anna Czerwińska-Rydel „W poszukiwaniu światła. Opowieść o Marii Skłodowskiej-Curie”
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 52:„Wszyscy to śpiewali”. Jan Pietrzak, Żeby Polska była Polską
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 53:„Na historycznym szlaku” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 54:„Królewicz Emeryk płata figle”. Seweryna Szmaglewska, Czarne Stopy – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 55:„Mity ożywają”. Nikos i Ares Chadzinikolau, Ilustrowana księga mitów greckich
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 56:„Wiedzieli już Rzymianie, co to jest zdanie”. Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 57:„Kim jest ten więzień?”. Wanda Markowska, Prometeusz
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 58:„Czynów wielkich dokonali i w mitach się zapisali”. Podmiot i orzeczenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 59:„Teraz Zeus ma głos”. Gerard Moncomble, O tym, jak Demeter straciła swoją ukochaną córkę i przemieniła ziemię w pustynię
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Teraz Zeus ma głos”. Gerard Moncomble, O tym, jak Demeter straciła swoją ukochaną córkę i przemieniła ziemię w pustynię
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Gerard Moncomble „O tym, jak Demeter straciła swoją ukochaną córkę i przemieniła ziemię w pustynię”
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 60:„Jacy? Którzy? Czyi? Kto rąbka tajemnicy uchyli?”. Przydawka
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 61:„Trzymaj język za zębami”. Jan Parandowski, Syzyf
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 62:„W świecie bogów, herosów i ludzi”. Charakterystyka postaci (wprowadzenie) – rady dla piszących. Jan Parandowski, Dwanaście prac Heraklesa
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „W świecie bogów, herosów i ludzi”. Charakterystyka postaci (wprowadzenie) – rady dla piszących. Jan Parandowski, Dwanaście prac Heraklesa
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Charakterystyka postaci. Jan Parandowski „Dwanaście prac Heraklesa”
Temat 63:„Nie udawaj Greka”. Dopełnienie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 64:„W labiryncie mitu”. Jan Parandowski, Tezeusz
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 65:„Skarby gramatyki”. Okoliczniki
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 66:„Muzo! Męża wyśpiewaj…”. Prezentacja multimedialna – rady dla tworzących. Jan Parandowski, Podróże Odyseusza
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Muzo! Męża wyśpiewaj…”. Prezentacja multimedialna – rady dla tworzących. Jan Parandowski, Podróże Odyseusza
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Prezentacja multimedialna – rady dla tworzących. Jan Parandowski, "Podróże Odyseusza"
- Karta pracy. Jan Parandowski „Przygody Odyseusza”
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 67:„Podchody z Indianami i ze zdaniami”. Analiza zdania pojedynczego
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 68:„Na koniec świata i jeszcze dalej”. Nikos i Ares Chadzinikolau, Orfeusz i Eurydyka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 69:„Od darów natury do świata kultury”. Typy związków wyrazowych
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 70:„Podniebny lot”. Jan Parandowski, Dedal i Ikar
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 71:Międzyprzedmiotowe zadanie projektowe „Mitologia do działania skłania”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 72:„Spacerkiem przez wieki, czyli z wizytą u Piasta”. Cecylia Niewiadomska, Piast, Podanie o Lechu
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 73:„Z wizytą w grodzie dawnych Słowian”. Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch, nie oraz wielką i małą literą
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5 temat: „Z wizytą w grodzie dawnych Słowian”. Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch, nie oraz wielką i małą literą
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch, nie oraz wielką i małą literą
Temat 74:„Postacie znane, w legendach przedstawiane”. Zdanie pojedyncze i złożone
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 75:„Gołębie wszystkich placów, wzywam was”. Mariusz Wollny, Tropem smoka. Bajeczny przewodnik po magicznym Krakowie dla dzieci i młodzieży; Barbara Suchy, Promują i brudzą Kraków. Jest sposób na gołębie?
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Gołębie wszystkich placów, wzywam was”. Mariusz Wollny, Tropem smoka. Bajeczny przewodnik po magicznym Krakowie dla dzieci i młodzieży; Barbara Suchy, Promują i brudzą Kraków. Jest sposób na gołębie?
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Mariusz Wollny, "Tropem smoka. Bajeczny przewodnik po magicznym Krakowie dla dzieci i młodzieży"; Barbara Suchy, "Promują i brudzą Kraków. Jest sposób na gołębie?"
Temat 76:„Nie dukat czyni szczęśliwym”. Artur Oppman, Złota kaczka
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 77:„Łączą, przeczą, coś wynika… – taka zdań tych specyfika”. Zdania złożone współrzędnie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 78:„Gdzie diabeł nie może…”. Adam Mickiewicz, Pani Twardowska
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 79:„W cztery strony składni” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 80:Legenda o poznańskich koziołkach – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 81:Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 82:„Babska kłótnia na boskim przyjęciu”. Olaf Fritsche, Franek, Hela, Bobas i koń trojański
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 83:„W pewnym mieście nad Wisłą”. Jan Adamczewski, Legendy starego Krakowa
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „W pewnym mieście nad Wisłą”. „W pewnym mieście nad Wisłą”. Jan Adamczewski, Legendy starego Krakowa
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Jan Adamczewski, "Legendy starego Krakowa"
- Karta pracy. Jan Adamczewski „Legendy starego Krakowa”
Temat 84:„W gościnie u bogów i bohaterów” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 85:„W drodze do tęczy”. Sat-Okh, Biały Mustang – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 86:„Nazywanie rzeczy nie po imieniu, lecz po marzeniu”. Jan Sztaudynger, Fraszki
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 87:„Spacerkiem wśród słowników”. Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 88:„Czasem utopce bywają w kropce”. Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko, Saga rodu Klaptunów
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Czasem utopce bywają w kropce”. Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko, Saga rodu Klaptunów
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Dedykacja – rady dla piszących. Maciej Wojtyszko, "Saga rodu Klaptunów"
Temat 89:„Zacznij dzień od uśmiechu”. Powtórzenie wiadomości o głoskach
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 90:„Odgłosy, rozmowa – dźwięków pełna głowa”. Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 91:„Odgłosy świata”. Jan Twardowski, Klasówka z religii
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 92:„Nadstaw ucha! Co ja słyszę?…”. Oznaczanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 93:„Tylko się nie nudź!… czyli jak ciekawie spędzić popołudnie”. Spółgłoski miękkie i twarde
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 94:Czy cień rymuje się z wiem?”. Józef Ratajczak, Cień na ścianie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 95:„Opowieści nie tylko na dobranoc”. Oznaczanie spółgłosek miękkich
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 96:„To co się da, podziel na dwa…”. Sylaba i dzielenie wyrazów
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 97:„Wszystkie drogi prowadzą do…”. Stanisław Młodożeniec, Kulawa droga
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 98:„Malować świat w barwnej postaci”. Czesław Miłosz, Wyprawa do lasu
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 99:„Koncert na dwa stawy i ptaków kapelę”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (fragmenty – Koncert wieczorny)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Koncert na dwa stawy i ptaków kapelę”. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (fragmenty – Koncert wieczorny)
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” (fragmenty – „Koncert wieczorny”)
Temat 100:To już znamy, powtarzamy – „Orkiestra głosek”
Pół żartem, pół serio – „Z wizytą w ptasim gaju”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
Temat 101:Wiem, umiem, rozumiem – „Wierszyki łamiące języki”
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 102:„Pejzaże słowem malowane”. Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki, Uroczysko
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Pejzaże słowem malowane”. Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki, Uroczysko
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Opis krajobrazu – rady dla piszących. Zbigniew Nienacki „Uroczysko”
Temat 103:„Jak cię widzą, tak cię piszą”. Frazeologizmy
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 104:„SOS dla Ziemi – rzecz o ekologii”. Pisownia zakończeń -i, – ii, -ji
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 105:„Pójdź po rozum do głowy, ze słownikiem zacznij rozmowy”. Słownik frazeologiczny
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 106:Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 107:„Kim jesteś? Gdzie się znajdujesz? To o języku decyduje”.
Odmiany polszczyzny
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 108:To już znamy, powtarzamy – „Rajd wyrazowy”
Pół żartem, pół serio – „Pogaduszki w bibliotece”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 109:Wiem, umiem, rozumiem – „Kolekcjonerzy słów”
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 110:„Zagrajmy na słowach”. Ludwik Jerzy Kern, Gitara
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 111:„W przyjaźni ze światem”. Leopold Staff, Ogród przedziwny
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 112:„Grają, tańczą i śpiewają. Muzycznym pasjom mówimy: tak!”. Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5 temat: „Grają, tańczą i śpiewają. Muzycznym pasjom mówimy: tak!”. Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om (w rzeczownikach, przymiotnikach, czasownikach)
Temat 113:To już znamy, powtarzamy – „Poetyckie języki i ich tajniki”
Pół żartem, pól serio – „Na tropie muz”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Sprawdzanie umiejętności
Temat 114:Wiem, umiem, rozumiem – „Leokadia i natchnienie”. Joanna Kulmowa, Wio, Leokadio
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 115:„Postawić wszystko na jedną kartę”. Juliusz Verne, W osiemdziesiąt dni dookoła świata
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 116:„Do odważnych świat należy”. Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska, Przez świat na rowerach w dwa lata
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Do odważnych świat należy”. Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska, Przez świat na rowerach w dwa lata
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Sprawozdanie – rady dla piszących. Magdalena Nitkiewicz, Paweł Opaska „Przez świat na rowerach w dwa lata”
Temat 117:„W podróży z… Panem Samochodzikiem”. Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 118:„Mercedes, alchemik i kalafiory, czyli detektywi w Nieborzu”. Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: „Mercedes, alchemik i kalafiory, czyli detektywi w Nieborzu”. Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: Adam Bahdaj „Kapelusz za 100 tysięcy”
- Karta pracy. Adam Bahdaj „Kapelusz za 100 tysięcy”
Temat 119:To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże” Pół żartem, pół serio – „W średniowiecznym zamku”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 120:Wiem, umiem, rozumiem – „Wszystkie drogi prowadzą do…”
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 121:„Każdy ma swój biegun… do zdobycia”. Jasiek Mela, Poza horyzonty
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 122:Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 123:„Nie zadzierać z przyjacielem mojej pani”. Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 124:„W drogę z kluczem wędrownych ptaków”. Selma Lagerlöf, Cudowna podróż
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 125:To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże” Pół żartem, pól serio – „W drodze – śladami wielkich podróżników”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5, temat: To już znamy, powtarzamy – „Podróże małe i duże” Pół żartem, pól serio – „W drodze – śladami wielkich podróżników”
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 5
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – utrwalenie pojęć związanych z epiką
Temat 126:Wiem, umiem, rozumiem – „Podróż do innego świata”. Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
- Sprawdzian po V rozdziale (wersja A)
- Sprawdzian po V rozdziale (wersja B)
- Odpowiedzi do sprawdzianu po V rozdziale (wersja A)
- Odpowiedzi do sprawdzianu po V rozdziale (wersja B)
- Tematy prac pisemnych po V rozdziale
- Sprawdzian z języka polskiego na zakończenie nauki w 5 klasie szkoły podstawowej
- Sprawdzian z języka polskiego na zakończenie nauki w 5 klasie szkoły podstawowej. Zasady oceniania
Prawa autorskie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Prawa autorskie