Przeglądaj materiały według tematów
Temat 1:Budowa podręczników i zeszytu ćwiczeń z cyklu Słowa z uśmiechem, lista lektur
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 2:„Słowa na cenzurowanym”. Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 3:„Okręgi, kule i trójkąty… Ortograficzna strefa tajemnic”. Pisownia wyrazów z ó i u
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 4:„Dziwne postacie z czasownikiem poznacie”. Powtórzenie wiadomości o czasowniku
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 5:„Co za czasy! Co za obyczaje!” Dialog – rady dla piszących. Maria Krüger, Godzina pąsowej róży (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 6:„Od myślenia głowa nie boli”. Trudne formy czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 7:„Pieśń ujdzie cało”. Opowiadanie z dialogiem – rady dla piszących. Dorota Terakowska, Córka Czarownic (fragmenty)
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 8:„Gdyby babcia miała wąsy… Nie jest tak źle. Zastanów się”. Tryby czasowników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 9:„To się wie…”. Konstrukcje z zaimkiem zwrotnym się
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 10:„Gdyby nie było marzeń…”. Pisownia cząstek -bym, -byś, -by, -byśmy, -byście
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 11:„Komu tygrys, komu?… bo idę do domu”. Jean-Pierre Davidts, Mały Książę odnaleziony
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Komu tygrys, komu?… bo idę do domu”. Jean-Pierre Davidts, Mały Książę odnaleziony
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Komu tygrys, komu?… bo idę do domu”. Jean-Pierre Davidts, Mały Książę odnaleziony
Temat 12:„W galaktycznych przestworzach”. Janusz Christa, Kajtek i Koko w kosmosie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 13:„Rzeczowniki w krainach zwykłych i fantastyki”. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6, temat: „Rzeczowniki w krainach zwykłych i fantastyki”. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Rzeczowniki w krainach zwykłych i fantastyki”. Powtórzenie wiadomości o rzeczownikach
Więcej na temat – pobierz zasoby
Temat 14:„Gry z konwencją”. Stanisław Lem, Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Gry z konwencją”. Stanisław Lem, Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Gry z konwencją”. Stanisław Lem, Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła
Temat 15:„W zabawowej poradni językowej”. Nietypowe rzeczowniki
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 16:„Żegluj, żeglarzu!”. Pisownia wyrazów z rz i ż
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 17:„Puk, puk, to ja… twoja wyobraźnia…”. Zbigniew Herbert, Pudełko zwane wyobraźnią
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Puk, puk, to ja... twoja wyobraźnia...”. Zbigniew Herbert, Pudełko zwane wyobraźnią
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Puk, puk, to ja... twoja wyobraźnia...”. Zbigniew Herbert, Pudełko zwane wyobraźnią
Temat 18:„Opisuję i oceniam. Dobre na lepsze zamieniam”. Stopniowanie przymiotników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadznie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6, temat: „Opisuję i oceniam. Dobre na lepsze zamieniam”. Stopniowanie przymiotników
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Opisuję i oceniam. Dobre na lepsze zamieniam”. Stopniowanie przymiotników
Temat 19:John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 20:„Chaos i harmonia”. Pisownia wyrazów z ch i h
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 21:„Noc próby”. Brandon Mull, Baśniobór
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 22:„Pomyśl, zanim wypowiesz życzenie”. Stanisław Lem, Cyberiada
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 23:„Epickie krainy” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 24:„Wkrocz w Próżnię, a odkryjesz Pełnię…”. Moony Witcher, Dziewczynka z Szóstego Księżyca – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 28:„Odkrywanie prawdy o talentach”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o talentach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Odkrywanie prawdy o talentach”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o talentach
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Odkrywanie prawdy o talentach”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o talentach
Temat 29:„Ortografia na szklanym ekranie”. Pisownia wyrazów wielką i małą literą
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 30:„Humorystyczne i bardzo sceptyczne”. Stopniowanie przysłówków
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 31:„Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o siewcy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o siewcy
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o siewcy
Temat 32:„Mieć olej… w głowie”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Mieć olej… w głowie”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Mieć olej… w głowie”. Ewangelia według św. Mateusza, Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych
Temat 33:„Opowieść z podwójnym dnem”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Opowieść z podwójnym dnem”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- E-poradnik nauczyciela. Scenariusz lekcji: „Opowieść z podwójnym dnem”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie
Temat 34:„Błądzić jest rzeczą ludzką”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o synu marnotrawnym
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Błądzić jest rzeczą ludzką”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o synu marnotrawnym
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Błądzić jest rzeczą ludzką”. Ewangelia według św. Łukasza, Przypowieść o synu marnotrawnym
Temat 35:„W muzealnej sali liczbom miejsce dali”. Typy liczebników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 36:„Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”. Ignacy Krasicki, Przyjaciele
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 37:„Drogę Królewską przemierzamy i przeszkody omijamy”. Trudne formy liczebników
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6, temat: „Drogę Królewską przemierzamy i przeszkody omijamy”. Trudne formy liczebników
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: „Drogę Królewską przemierzamy i przeszkody omijamy”. Trudne formy liczebników
Temat 38:„I śmiech niekiedy może być nauką”. Ignacy Krasicki, Lew pokorny, Szczur i kot, Wół i mrówki, Żółw i mysz, Malarze, Mądry i głupi
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 39:„Ktoś, kto innych zastępuje, na szacunek zasługuje” Zaimki i ich znaczenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 40:„Tu i ówdzie, siaki, owaki… Enigmatycznie, ale praktycznie”. Trudne formy zaimków
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 41:„Nosiła czapla razy kilka…”. Ignacy Krasicki, Czapla ryby i rak, Kruk i lis
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 42:„Gdy złodzieje rozrabiają, detektywi pracę mają”. Przyimki
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 43:„Dla zdrowia i urody”. Pisownia przyimków i wyrażeń przyimkowych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 44:„Pomiędzy bajkami i bajkopisarzami”. Spójniki
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 45:„Czasami cuda się zdarzają…” Adam Mickiewicz, Powrót taty
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 46:„Emocji bez liku? Słów poszukaj w słowniku”. Wykrzyknik
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 47:„Z pewnością lub z niedowierzaniem. Czy to się stanie?” Partykuła
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 48:„Raj utracony”. Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 49:„Ostatnia bitwa generała”. Juliusz Słowacki, Sowiński w okopach Woli
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 50:„Tęsknota za światem utraconym?” Anna Kamieńska, Prośba
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 51:„Nie wszystko jest identyczne… Nie wszyscy są tacy sami… Nie bójmy się odmienności!” Pisownia nie z różnymi częściami mowy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6, temat: „Nie wszystko jest identyczne... Nie wszyscy są tacy sami... Nie bójmy się odmienności!” Pisownia nie z różnymi częściami mowy
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Pisownia nie z różnymi częściami mowy
Temat 52:„Z dłonią w dłoni, z sercem przy sercu”. Tadeusz Różewicz, Przepaść
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 53:„Słowa na sprzedaż” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 54:„Mądra głowa zna wszystkie słowa” L. J. Kern, Kapelusz i wiatr – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 55:Henryk Sienkiewicz, Janko Muzykant. Opis przeżyć – rady dla piszących
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 56:„Ortograficzny Festiwal Rzeźby Lodowej” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia ą-ę. Poziom 4-6
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia h-ch. Poziom 4-6
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia małą-wielką literą. Poziom 4-6
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia nie. Poziom 4-6
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia rz-ż. Poziom 4-6
- Język polski. Plansze demonstracyjne. Szkoła podstawowa. Klasy 4-8. Dyktando. Pisownia u-ó. Poziom 4-6
Temat 57:„Na bal! Prosimy na bal…”. Joanna Papuzińska, Bal słów – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 58:„Chora dusza”. Elżbieta Jodko-Kula, Anka
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 59:„Gdzie złe wypadki, tam przyjaciel rzadki”. Adam Mickiewicz, Przyjaciele
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 60:„Czytać między wierszami” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 61:„Śmiać się czy płakać?” Sławomir Mrożek, Cierpienia młodego Wertera – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 62:„Co było pierwsze, jajko czy kura?… czyli przygoda z filozofią”. Isaac Bashevis Singer, Dzień, w którym się zgubiłem
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Co było pierwsze, jajko czy kura?... czyli przygoda z filozofią”. Isaac Bashevis Singer, Dzień, w którym się zgubiłem
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Isaac Bashevis Singer „Dzień, w którym się zgubiłem”
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 63:„Czy o tym śniło się filozofom?” Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 64:„Bogactwo człowieka mierzy się rzeczami, z których on rezygnuje”. Michel Piquemal, Drogocenna perła
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 65:„Kim był i czym się wsławił? Orzeczenie o tym prawi”. Orzeczenia czasownikowe i imienne
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 66:„Do «Czasu Snu», do początku początków”. Jan Parandowski, Narodziny świata
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 67:„Na początku było słowo…”. Stary Testament, Księga Rodzaju
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 68:„Szczęście do nas przybywa i podmioty odkrywa”. Rodzaje podmiotów
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 69:„W sprawach najważniejszej wagi”. List oficjalny – rady dla piszących. Dekalog św. Franciszka
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 70:„Życie ze szczyptą fantazji”. Pisownia zakończeń -i, -ii, -ji
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 71:„W sali muzeum piękne trofeum”. Przydawki
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 72:„O prawdzie kilka słów prawdy”. Jan Twardowski, Prawda
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 73:„Z kim walczyli? Przeciw komu? Przyjrzyj się im po kryjomu”. Dopełnienia
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 74:„Różne miejsca odwiedzamy i atrakcje przedstawiamy”. Rodzaje okoliczników
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 75:„Teatromania receptą na zdania”. Analiza zdania pojedynczego
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 76:„Na ekranie – zdanie”. Zdania podrzędnie złożone
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 77:„Melomani są wzywani”. Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 78:„Osobę, którą lubił, poślubił…”. Zdanie podrzędne przydawkowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 79:„Co o tym sądzisz? Jakie masz zdanie? Zróbmy wstępne rozpoznanie”. Zdania dopełnieniowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 80:„W odległym świecie wiedzę znajdziecie”. Zdania podrzędne okolicznikowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 81:„Przysłowie ci podpowie”. Zdanie podrzędne podmiotowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 82:„Jest taki, że aż dech zapiera…”. Zdanie podrzędne orzecznikowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 83:„I łaciate, i kudłate, pręgowane i skrzydlate…”. Zasady użycia znaków interpunkcyjnych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Utrwalanie wiedzy – ćwiczenia
Temat 84:Astrid Lindgren, Bracia Lwie Serce
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 85:„Nie ma lustra, które by lepiej odbijało człowieka niż jego słowa” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 86:„Złośliwość rzeczy martwych” – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 87:„Naukowe teorie i misja ze świnką w roli głównej”. Lucy i Stephen Hawking, Jerzy i Wielki Wybuch
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 88:„Pytam, więc jestem”. Jostein Gaarder, Świat Zofii
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 89:„W poszukiwaniu życiowych mądrości” – powtórzenie
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 90:„Niepokój czai się w słowach”. Aleksander Minkowski, Dolina Światła – sprawdzian
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 91:„Pomiędzy nocą a dniem, pomiędzy jawą a snem”. Jerzy Harasymowicz, W marcu nad ranem
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 92:„Wkroczyć w językowy świat ze słownikiem za pan brat”. Słownik poprawnej polszczyzny
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6 temat: „Wkroczyć w językowy świat ze słownikiem za pan brat” Słownik poprawnej polszczyzny
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Słownik poprawnej polszczyzny
- Karta pracy do scenariusza: Słownik poprawnej polszczyzny
Temat 93:„Oryginalne obrazy malarza oryginała”. Bożena Fabiani, Moje gawędy o sztuce
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 94:„Do ćwiczenia języka dobra jest fonetyka”. Powtórzenie wiadomości o głoskach i literach
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 95:„Czarodzieje pędzla i pióra”. Rady dla opisujących obraz. Paul Cézanne, Martwa natura z jabłkami i pomarańczami
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat:„Czarodzieje pędzla i pióra” Rady dla opisujących obraz. Paul Cézanne, Martwa natura z jabłkami i pomarańczami
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Rady dla opisujących obraz. Paul Cézanne, Martwa natura z jabłkami i pomarańczami
Temat 96:„Słowem malowane”. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Olejne jabłka
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 97:„Miauczy, świszczy i zgrzyta? Na wesoło o tym, co w domu słychać” Oznaczanie głosek miękkich, dźwięcznych i bezdźwięcznych
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6 temat: „Miauczy, świszczy i zgrzyta? Na wesoło o tym, co w domu słychać” Oznaczanie głosek miękkich, dźwięcznych i bezdźwięcznych
- Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Oznaczanie głosek miękkich, dźwięcznych i bezdźwięcznych
Temat 98:„Dźwięki, brzdęki, komfort maleńki” Głoski ustne i nosowe
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 99:„Sensacje i komplikacje” Pisownia połączeń literowych en, em, on, om
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 100:„Impresja na temat wdzięku” Tadeusz Kubiak, W stroju z mgły
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 101:„Żyją jak pies z kotem czy gruchają jak gołąbki”
Pisownia zakończeń -ę, -em, -ą, -om
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 102:„Mazur z przytupem miał wzięcie, kilka słów o akcencie” Akcent wyrazowy i zdaniowy
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 103:„Lubię popatrzeć sobie na czas, co gdzieś już pobiegł…” Joanna Pollakówna, Stare fotografie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 104:To już znamy, powtarzamy – „Głoskowe popisy cyrkowe”
Pół żartem, pół serio – „Głoski u magika”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 105:Wiem, umiem, rozumiem – „Język nasz bywa bardzo ciekawy, czeka cię przy nim mnóstwo zabawy”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 106:„Jajko z bajkową niespodzianką” Andrew Fusek Peters, Agenci na deskorolkach. Nie byle co!
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 107:„Rozbite sejfy, skradzione dzieła” Pisownia przedrostków
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 108:„Muzyka słowami zagrana” Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz – Księga IV
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 109:Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 110:„Jestem człowiekiem renesansu”. Antonio Tello, Nazywam się… Leonardo da Vinci
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 111:„Wyścig z czasem”. Wisława Szymborska, Muzeum
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 112:To już znamy, powtarzamy – „Liryczne spojrzenie w przyszłość”
Pół żartem, pół serio – „Poetyckie kwiatobranie”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
-
E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: To już znamy, powtarzamy – „Liryczne spojrzenie w przyszłość”
Pół żartem, pół serio – „Poetyckie kwiatobranie” - Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – pojęcia dotyczące liryki
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 113:Wiem, umiem, rozumiem – „W żywiołach natury i cywilizacji”. Antoni Słonimski, Mgła na morzu; Barbara Jałochowska, Historia sztuki dla dzieci i rodziców
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: Wiem, umiem, rozumiem – „W żywiołach natury i cywilizacji”. Antoni Słonimski, Mgła na morzu; Barbara Jałochowska, Historia sztuki dla dzieci i rodziców
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – analiza utworu poetyckiego
Temat 114:„Pod piracką banderą”. Robert Louis Stevenson, Wyspa skarbów
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 115:„Wielkie bitwy, zwycięscy dowódcy” Pisownia przyrostków
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 116:„Ciemna i jasna strona Mocy” George Lucas, Gwiezdne wojny: część IV – Nowa nadzieja
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 117:„Wśród wyrazów gości nie tylko wartości” Wyrazy bliskoznaczne i przeciwstawne
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 118:„Na srebrnych ekranach” Marcin Kalita, Aktorzy leczą ludzkie dusze
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 119:To już znamy, powtarzamy – „W świecie gier komputerowych”
Pół żartem, pół serio – „Lato z przygodami”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
-
E-book Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6 temat: To już znamy, powtarzamy – „W świecie gier komputerowych”
Pół żartem, pół serio – „Lato z przygodami” - Multibook Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – pisownia zakończeń, przyrostków i przedrostków
Temat 120:Wiem, umiem, rozumiem – „Świat po drugie stronie monitora”
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 121:„Zrobić minę na widok miny”. Wyrazy wieloznaczne
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 122:„W oparach absurdu i wyobraźni” Konstanty Ildefons Gałczyński, Teatrzyk Zielona Gęś
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 123:„W słowach emocji szuka – trudna to sztuka” Wyrazy nacechowane emocjonalnie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 124:Kim będziesz i co zrobisz, kiedy kości się potoczą?” Rady dla dyskutujących. Kazimierz Szymeczko, Czworo i kości
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Temat 125:Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
Skopiuj linkSkopiowano
Temat 126:To już znamy, powtarzamy – „Ważą się losy słów” Pół żartem, pół serio – „Wyrazowe kolekcje”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 127:Wiem, umiem, rozumiem – „Ekstrakt z epistoły”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Więcej na temat – Pobierz zasoby
Temat 128:„Miłosne wyznania, wścibskie koleżanki i zabłąkany e-mail”. Paweł Beręsewicz, Kiedy chodziłem z Julką Maj
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Temat 129:„Rzymski mistrz sportu kontra dwaj Gallowie”. René Goscinny, Albert Uderzo, Asteriks na igrzyskach olimpijskich
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: „Rzymski mistrz sportu kontra dwaj Gallowie”. René Goscinny, Albert Uderzo, Asteriks na igrzyskach olimpijskich
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: René Goscinny, Albert Uderzo „Asteriks na igrzyskach olimpijskich”
Temat 130:To już znamy, powtarzamy – „Pliki epiki” Pół żartem, pół serio – „Literat(h)ura & Qultura”
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
- E-book Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6, temat: To już znamy, powtarzamy – „Pliki epiki” Pół żartem, pół serio – „Literat(h)ura & Qultura”
- Multibook Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura. Klasa 6
- Scenariusz lekcji: To już znamy, powtarzamy – powtórzenie wiadomości z zakresu klas 4–6
- Karta pacy do scenariusza: To już znamy, powtarzamy – powtórzenie wiadomości z zakresu klas 4–6
Temat 131:Wiem, umiem, rozumiem – „Buszująca w sieci”. Katarzyna Majgier, Trzynastka na karku
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Wprowadzenie
Sprawdzanie umiejętności
- Sprawdzian po V rozdziale (wersja A)
- Sprawdzian po V rozdziale (wersja A - do edycji)
- Sprawdzian po V rozdziale (wersja B)
- Odpowiedzi do sprawdzianu po V rozdziale (wersja A)
- Odpowiedzi do sprawdzianu po V rozdziale (wersja B)
- Sprawdzian podsumowujący naukę w klasie 6 (wersja A)
- Sprawdzian podsumowujący naukę w klasie 6 (wersja B)
- Odpowiedzi do sprawdzianu podsumowującego naukę w klasie 6 (wersja A)
- Odpowiedzi do sprawdzianu podsumowującego naukę w klasie 6 (wersja B)
- Sprawdzian z j. polskiego na zakończenie nauki w 6 klasie szkoły podstawowej
- Sprawdzian z j. polskiego na zakończenie nauki w 6 klasie szkoły podstawowej. Zasady oceniania
Prawa autorskie
Skopiuj linkSkopiowano
Materiały dla nauczycieli
Prawa autorskie